1. Dobierzcie się w grupy 4-5 osobowe. Wybierzcie spośród siebie :
- Lidera - który będzie kierował pracą grupy.
- Twórcę - który stworzy prezentację multimedialną.
- Prezentera - który na forum klasy przedstawi Waszą pracę.
- Matematyków - którzy wykonają odpowiednie obliczenia.
- Detektywów - którzy zajmą się poszukiwaniami.
- Artystów- którzy zaprojektują mozaiki.
Jedna osoba może, a nawet powinna pełnić kilka funkcji w zespole.
Wszyscy powinni ze sobą współpracować.
2. Grupa detektywów wyszuka:
· ciekawe informacje dotyczące pszczół.
· różne przykłady wielokątów foremnych w przyrodzie /zdjęcia/.
· różne mozaiki w naszym otoczeniu - Wodzisław Śl. i okolice /zdjęcia lub szkice/.
3. Grupa artystów zaprojektuje mozaikę złożoną z :
· jednego wielokąta foremnego,
· różnych wielokątów foremnych,
· różnych wielokątów, które nie są wielokątami foremnymi lub innych powtarzających
się takich samych motywów.
się takich samych motywów.
Mozaiki mogą być wykonane różnymi technikami – na papierze A4 kredkami, wycinankami lub z wykorzystaniem programów komputerowych np. Inkscape.
4. Grupa matematyków rozwiąże następujący problem:
Załóżmy, że na budowę jednej komórki pszczoły mogą przeznaczyć tyle wosku aby miała
ona obwód p mm . Oblicz jaką powierzchnię będzie miała komórka w kształcie:
ona obwód p mm . Oblicz jaką powierzchnię będzie miała komórka w kształcie:
a. trójkąta równobocznego
b. kwadratu
c. sześciokąta foremnego
d. koła
Przyjmijcie:
5. Wspólnie:
- Sformułujcie odpowiedzi na postawione w zadaniu pytania.
- Zadecydujcie co umieścić w prezentacji. Prezentacja może trwać co najwyżej 10 minut. Nie zapominajcie o podaniu wykorzystanych źródeł informacji (bardzo ważne, pamiętajcie o prawach autorskich tekstów i fotografii).