JAK TO ZROBIĆ

1.  Dobierzcie się w grupy 4-5 osobowe. Wybierzcie spośród siebie :
     -          Lidera -  który będzie kierował pracą grupy.
     -          Twórcę -  który stworzy prezentację multimedialną.
     -          Prezentera - który na forum klasy przedstawi Waszą pracę.
     -          Matematyków - którzy  wykonają odpowiednie obliczenia.
     -          Detektywów - którzy zajmą się poszukiwaniami.
     -          Artystów- którzy zaprojektują mozaiki.
Jedna osoba może, a nawet powinna pełnić kilka funkcji w zespole.
Wszyscy powinni ze sobą współpracować.
2.    Grupa detektywów wyszuka:
       ·         ciekawe informacje dotyczące pszczół.
       ·         różne  przykłady wielokątów foremnych w przyrodzie /zdjęcia/.
       ·         różne mozaiki w naszym otoczeniu - Wodzisław Śl. i okolice /zdjęcia lub szkice/.
3.    Grupa artystów zaprojektuje mozaikę złożoną z :
       ·         jednego wielokąta foremnego,
       ·         różnych  wielokątów foremnych,
       ·         różnych wielokątów, które nie są wielokątami foremnymi lub innych powtarzających
                 się takich samych motywów.
Mozaiki mogą być wykonane różnymi technikami – na papierze A4 kredkami, wycinankami lub z wykorzystaniem programów komputerowych np. Inkscape.
4.    Grupa matematyków rozwiąże następujący problem:
       Załóżmy, że na budowę jednej komórki pszczoły mogą przeznaczyć  tyle  wosku aby miała
       ona obwód   p  mm . Oblicz jaką powierzchnię będzie miała komórka w kształcie:
            a.  trójkąta równobocznego
            b.  kwadratu
            c.  sześciokąta foremnego
            d.  koła

  Przyjmijcie:

5.    Wspólnie:
      -    Sformułujcie odpowiedzi na postawione w zadaniu pytania.
  -   Zadecydujcie co umieścić w prezentacji. Prezentacja może trwać co najwyżej 10 minut. Nie zapominajcie o podaniu wykorzystanych źródeł informacji (bardzo ważne, pamiętajcie o prawach autorskich tekstów i fotografii).